Bela kot mleko, rdeča kot kri VS Krive so zvezde
Predzgodba tegale tiči nekje v tem, da sem navdušena na knjigo Krive so zvezde in pač mislim, da je presežek presežka svetovne literature. Poleg Harryja Potterja in Kradljivke zvezd in Prestola morske deklice in še katere knjige. Vsaka je pač področje s svojo temo in kot take so pravzaprav vse presežki presežkov presežkov. Tako.
In sem se po eni prošnji lotila dokazovanja tega, da knjiga Bela kot mleko, rdeča kot kri nikakor ni in ne more biti boljša od Krivih so zvezd. Začela sem s predpostavko, da je slabša. Brez da bi jo prebrala. Ampak ko nekomu zaupaš glede okusa knjig in on reče, da je slabša, je pač slabša. Malo pa tudi zaradi tega, ker je bila v tekmovanju s tako dobro knjigo, kot je Krive so zvezde.
Ker moraš dati stvarem vedno priložnost, da se izkažejo ... Sem si rekla, da če me bo pač bolj prepričala, me pač bo ... Na srečo ali žalost (glede moje obsedenosti s prvo knjigo), ji ni uspelo. Kot dokaz, zakaj ne, pa je spodnji razpravljalni ... Esej vsekakor ne ... Razpravljalno razmišljanje, tako :)!
****
Vsaka knjiga ima v
sebi nekaj pozitivnega in nekaj, kar nam ni všeč. Ni knjige, ki bi bila
tako slaba, da nas ne bi nagovoril niti en stavek in ni knjige, kjer nas
ne bi zmotila kakšna malenkost.
Ko pa se želimo pogovarjati o prebranem, pa prevladajo
občutki, ki so nas prežemali, ko smo knjigo odložili. Me je pustila
prazno? Sem se kaj naučila? Me je zgodba prepričala? Verjamem v
sporočilo, ki mi ga je avtor želel predati?
O tem na koncu. Zdaj se raje posvetimo tistemu, kar po navadi
ne delamo, ko beremo knjigo za svojo dušo. Pozitivnim in negativnim
stranem knjige. Malenkostim, ki kot že prej omenjeno niso pomembne za
moj vtis o knjigi.
Avtor Alessandro D'Avenia vsekakor zelo dobro uporablja besede, prepleta njihove
pomene in sestavi čudovito celoto nekaterih sporočil o ljubezni, sanjah in življenju. Sledi
nekaj citatov, ki so me prepričali.
"Vsaka stvar je neka
barva. Vsako čustvo je barva. Tišina je bela. Bela je namreč barva, ki
je ne prenašam: nima meja. Živeti med belimi stenami, oditi v belo
meglo, dvigniti belo zastavo, pustiti bel list, imeti bele lase ... Še
več, bela sploh ni barva. Ni nič, kot tišina. Nič, brez besed in brez
glasbe. V tišini: v belem."
Nikoli nisem zares razmišljala o tem, da lahko vsako čustvo
... Vse, kar se nam dogaja, povežemo z določeno barvo. Ampak po tem uvodu
v knjigo pa sem bila pripravljena na barve pogledati tudi z drugimi
očmi. Očmi čustev.
"Če bi bila kino, bi bila žanr, ki bi ga bilo treba šele
odkriti. Če bi bila vonj, bi bila mivka v zgodnjem jutru, ko je plaža še
sama z morjem. Barva? Beatrice je rdeča. Kot je rdeča ljubezen. Vihar.
Orkan, ki te pomete stan. Potres, ki raztrga telo na kosce. Tako se
počutim vsakič, ko jo vidim."
Nekatere primerjave in metafore njegove ljubezni do Beatrice
so izvirne. To, da misli o njej, kot o filmu pa o mivki na plaži ...
Orkan, potres in vihar pa so že malo izrabljeni. Vsekakor mi je tale igra besed ena izmed ljubših v knjigi.
"Če namreč nisva enotna v teh malih stvareh, kako bova lahko
kadarkoli skupaj? Vsak mora biti tak, kot je, in sprejeti drugega
takega, kot je - kakšna ljubezen je to drugače?"
V ljubezni
je tako narobe biti igralec. Ker maske padejo in razočarajo ... Obe
vpleteni osebi. Čeprav je tolikokrat slišana resnica, da jo grulijo že
golobi, jo avtor preda bralcu na svoj način.
"Bele misli ne peljejo nikamor, zato jih moraš odstraniti."
Ne
govori o otožnih mislih. O nepotrebnih mislih. O grdih mislih. Sploh se
ne definira. Reče samo: bele misli. Tiste, ki so nam pač neprijetne in o
njih raje ne razmišljamo.
" ... da se razlikujemo od živali, ki delajo samo to, kar
jim ukazuje naravna. Nasprotno smo mi svobodni. To je največji dar, ki
smo ga prejeli. Zaradi svobode lahko postanemo drugačni od tega, kar
smo. Svoboda nam omogoča, da sanjamo, sanje pa so kri našega življenjem,
tudi če pogosto terjajo dolgo potovanje in kakšen udarec s palico."
Spet zelo znana misel, ki nas spremlja skozi veliko
literarnih del. Ne smemo se odpovedati sanjam. Nastajala so celo velika
dela o tej temi. Tu pa avtor samo z nekaj stavki navrže, kako zelo so
pomembne. Misel nadaljuje nekoliko kasneje:
"Samo takrat, ko človek verjame v to, kar je zunaj
njegovega dosega - to so sanje - človeštvo naredi te korake naprej, ki
mu pomagajo, da verjame sam vase!"
"Ko si zaljubljen, čas ne sme obstajati. To je ljubezen. Rdeči trenutki življenja so takšni brez ure."
Ljubezen enači z rdečo barvo. Pozitivno in energično.
"Zaljubljen
sem in kadar je tako, je najmanj, kar se ti lahko pripeti, da ne moreš
spati. Tudi najbolj črna noč postane rdeča. V glavi se ti nagnete
tolikšna količina misli, ki bi jih hotel razmisliti vse naenkrat, da se
srce ne more umiriti. Čudno pa je tudi, da se ti zdi vse lepo. Vsak dan
imaš isto življenje, z istimi stvarmi in istim dolgčasom. Naro se
zaljubiš in isto življenje postane veliko in drugačno."
"Vseeno ti je, ker veš, da te stvari minejo. Ljubezen pa ne."
"Ljubezen obnavlja življenje."
Znan motiv, ampak malo jih je, ki so opisali, da
je ljubezen tista, ki obnavlja življenje. Sporoča nam, da življenje
obstaja, dokler obstajamo mi. Ljubezen pa ga, ko se pojavi, samo
spremeni.
"Pomeni, da ko se nam zdi, da ne mislimo na nič, v resnici
mislimo na to, kar nam je pri srcu. Ljubezen je neke vrste gravitacijska
sila: nevidna in univerzalna, kot je fizikalna sila. Naše srce, naše
oči, naše besede nujno, ne da bi se tega zavedali, pristanejo pri tem,
kar ljubimo, kot je pri jabolku in gravitaciji."
"Počutim se kot napaka, pravopisna napaka. Dvojna črka,
kjer je ni, preteklik, kjer bi moral biti sedanjik. Ena poteza z belilom
in izginem, kot vse napake. List ostane bel, čist, in nihče ne vidi
bolečine, ki je skrita pod tisto belo plastjo."
Ljubezen in občutke, ki jih doživljamo v njej, lahko enačimo
s fiziko in njej sorodnimi pojmi ali pa s poezijo in literaturo.
Sporoča, da se vsak najde nekje ... V znanem okolju, ki mu pomaga, da
lahko opiše vse, kar doživlja.
"Danes hočem razumeti, ne nekega dne. Danes. Zdaj."
"Kdo ve ali bom pustil kakšno sled. Samo sanje puščajo sled."
"Življenje brez sanj je vrt brez rož, a življenje z neuresničljivimi sanjami je vrt z umetnimi rožami."
Avtor sanje primerja z rožami. Rože so simbol lepote in
upanja. Ker izgubijo svoje cvetove, potem pa spet poženejo. Tako je tudi
s človekom in sanjami. Izgubi sanje in izgubi cilj. Potem pa najde v
sebi tisto nekaj, kar ga vleče naprej, sanja in spet vzcveti. Umetne
rože pa so ves čas enake. Nič življenja ni v njih. Torej se morajo tudi
naše sanje spreminjati, da nas delajo žive in da ne obtičimo na mestu.
"Sanje morejo imeti neki skrivnostni del: kar je treba še odkriti."
"Prave sanje se gradi preko ovir. Drugače se ne spremenijo v
načrte, temveč ostanejo sanje. Razlika med sanjami in načrtom je ravno
ta: udarci s palicami ... Sanje niso že narejene, razodevajo se korak za
korakom, mogoče celo drugače, kot smo jih sanjali."
Ker če nam je popolnoma vse jasno, potem nas v življenju ne čaka presenečenj ali izzivov in stvar postane dolgočasna.
"... kadar namreč ni ljubezni, se besede končajo."
"Ko je v igri ljubezen, je vse mogoče."
"Njen
nasmeh ni rdeč kot vedno, bolj bel je. A ona je srce mojih sanj. Moje
sanje so rdeče in jaz moram spremeniti to belino belino nazaj v
vijoličnordečo, ki sem jo videl teči iz moje roke. Ni več dvoma. V tem
nasmehu je smisel vsega tistega, kar iščem."
Spet čudovita igra barv.
"Jaz
iščem svoje sanje. Skrivnost je v tem, da postavljaš prava vprašanja.
Prava vprašanja stvarem in osebam, ki so ti pri srcu, nato pa čakaš in
poslušaš, kaj ti srce odgovori."
Všečna misel. Srce pozna vse odgovore. Mogoče ne točno tistih, ki nam
jih pripoveduje naša pamet, zagotovo pa veliko bolj pravilne, ker ne
razmišlja o tem, kako bi bilo, če ... Ve samo, kako čuti in kaj želi. Ne
ozira se na posledice.
"A ljubezen je nekaj drugega. Ljubezen ne da miru.
Ljubezen je nespečna. Ljubezen je dviganje v moč. Ljubezen je hitra.
Ljubezen je jutri. Ljubezen je cunami."
"... saj to je smisel lepega življenja: nekdo, ki te ljubi, tudi ko ti gre slabo."
"... a ljubezen niso valovi, ljubezen je nevihta."
"Ko
je najlepša oseba, kar jih poznaš, blizu tebe, se vse, tudi težke
stvari, spremenijo. Najprej niso imele smisla. Potem pa postanejo
osmišljene."
"Pride dan, ko se pogledaš v ogledalu in si
drugačen, kot si pričakoval. Da, ker je ogledalo najbolj kruta oblika
resnice. Ne pojaviš se tak, kot si v resnici. Rad bi videl, da bi tvoja
podoba ustrezala temu, kar si znotraj, in bi drugi lahko ob pogledu nate
takoj spoznali, ali si iskren, velikodušen, prijazen ... Tako pa so
vedno potrebne besede ali dejstva. Moraš dokazovati, kdo si. Lepo bi
bilo, če bi zadostovalo, da to pokažeš z videzom. Vse bi bilo lažje."
" ... ker sanje ozdravijo katerokoli slabost, katerokoli bolečino. Sanje obarvajo katerokoli belino."
Sanje
tolikokrat personalizira. Opisuje jih, kot da so živa stvar. Vzbudi
občutek bralcu, da so sanje tista gonilna sila, ki bi morala peljati
svet v pravilno smer. Gonilna sila vsakega posameznika in edini ter
najbolj realni cilji, ki si jih lahko nekdo zastavi. Kajti dokler si ne
predstavljaš cilja in o njem nisi sposoben razmišljati in si ga
predstavljati kot kakšen film, v katerem imaš glavno vlogo, si potem res
tako zelo želiš izpolniti in živeti tisto?
"Samo kdor sprašuje po podrobnostih, je izkusil, kaj čuti tvoje srce. Podrobnosti. Podrobnosti: način kako zares ljubiš."
"Zdaj moram skrbeti samo za življenje, ker pa je majhno in
krhko, ga moram narediti velikega in močnega, polnega in neuničljivega."
"Vsi
imamo nekaj, česar se sramujemo. Vsi smo zbežali, Leo. A to nas dela
ljudi. Šele takrat, ko imamo na obrazu vtetovirano nekaj, česar se
sramujemo, začnemo imeti resničen obraz ..."
Tako lepo opraviči Leov pobeg stran od svoje ljubezni,
ker ne prenese pogleda nazaj ... S tem, da pove resnico. Da smo vsi kdaj
pa kdaj strahopetci. Da nam je to pač v naravi in da se naše dejanje
sodi po tem, ko skušamo dejanje popraviti. Če ga sploh poskušamo.
"Podariti drugim lastno bolečino je najlepše dejanje zaupanja, ki ga lahko narediš."
"Včasih zadostuje beseda nekoga, ki verjame vate, da te spet spravi nazaj v svet."
"Pomembna vprašanja so napisana med vrsticami knjig, ti pa moraš biti sposoben, da jih prebereš."
" ... tiho hodiva vse preostale ure tega dne, z roko v roki, močna, ne vsak od svoje moči, ampak od tiste, ki jo daje drugemu."
Nikoli nismo dovolj močni brez podpore drugih. Lahko bi
napisal s preprostimi besedami, avtor pa se odloči, da to bo preprosto
resnico napisal s sestavljenim stavkom, ki bo imel še toliko večji učinek
na bralca.
"Ostaneva v tišini, v tišini, ki izvira iz konca pesmi:
dvojna tišina, na kvadrat, v kateri odmev besed odzvanja kot uspavanka,
ki je uspavala nekoristne skrbi in vzbudila to, kar je vredno."
Zopet uporablja kratke ponovitve in stopnjevanje, da poudari sporočilo.
"Vsak
jezik ima drugačen način gledanja. Eskimi, na primer, imajo petnajst
besed za "sneg"; na podlagi temperature, barve, trdnosti, medtem ko je
zame sneg sneg in konec, potem dodaš pridevnik, da veš, če se lahko po
njem pelješ z bordom. Eskimi v belini, ki jo vidim jaz, vidijo petnajst
različnih vrst beline."
"Ljudje so malo podobni zvezdam: mogoče res svetijo
daleč, toda svetijo, in imajo vedno kaj zanimivega za pripovedovati ... a
potreben je čas, včasih veliko časa, da zgodbe pridejo do našega srca,
kot svetloba do oči. Poleg tega pa je treba zgodbe tudi znati
pripovedovati."
Primerjave ljudi z zvezdami so tako zelo znane. Avtor pa
je našel čisto posebno primerjavo med nami. V času, ko človek in
svetloba zvezde pride k nam, do nas. Zvezde mnogokrat že umrejo, preden
jih mi vidimo na nebu. In včasih nas človek že zapusti, ko dovolimo srcu
razumeti sporočilo, ki nam ga je pripovedoval.
" ... Ljubiti je glagol, ne samostalnik. To ni enkrat za
vselej odločena stvar, ampak se razvija, raste, se vzpenja, pada, se
pogreza, kot reke, skrite v srcu zemlje, ki pa se vendar nikoli ne
ustavijo v svojem teku proti morju. Včasih pustijo zemljo suho, a
spodaj, v nepoznanih jamah, tečejo, potem se včasih spet dvignejo in
pridejo na dan ter vse naredijo plodno."
Ljubezen se da opisati tudi z geografskimi pojmi. Še en dokaz v knjigi, da je ljubezen mogoče najti v vsaki izmed ved.
"Mislimo, da je ljubezen v krizi, nasprotno pa ravno ljubezen zahteva od nas, da
zrastemo ... Kot pri luni: vidiš samo en krajec, toda luna je vedno
cela, s svojimi oceani in s svojimi vrhovi, samo počakati moraš, da
zraste, da ji svetloba počasi razsvetli skrito površino ... Za to pa je
potreben čas."
"Življenje pa je edina stvar, ki se ne moti, če imaš ti srce, pogum, da ga sprejmeš."
Pozitivnih stvari je res kar
veliko. Nekateri odseki romana so tako zelo lepo opisani in dobro
orisani s pomočjo nenavadnih primerjav in barv. Žal pa vso to lepoto
avtor pokvari s povsem drugim stilom pisanja.
"Enkrat sem gledal dokumentarec o levih; iz grmovja je stopil
samec z velikansko grivo in zaslišal se je globok glas, ki je rekel:
"Kralj goščave nosi svojo krono." Takšni so moji lasje: svobodni in
veličastni.
Kako ugodno je, če imaš pričesko kot lev. Kako ugodno je, ker
si jih ni treba nikoli počesati in si lahko predstavljaš, kako svobodno
rastejo navzgor, kit bi bili misli, ki se ti rojevajo v glavi ..."
Po mojem mnenju se preveč posveča Leotovim lasem. In bralec bi pričakoval, da
bodo imeli kakšno posebno vlogo v zgodbi. Tako pa je to edino mesto,
kjer so omenjeni. In na hitro navrže, da bi si jih bil za Beatrice
pripravljen odrezati.
Če si je vzel toliko časa za njihov opis, bi morali imeti še kakšno vlogo v zgodbi. Mogoče bi si jih lahko obril kot v znak solidarnosti do Beatricine izgube.
Če si je vzel toliko časa za njihov opis, bi morali imeti še kakšno vlogo v zgodbi. Mogoče bi si jih lahko obril kot v znak solidarnosti do Beatricine izgube.
"Silvia je ena izmed tistih, s katerimi se
lahko pogovarjaš o vsem. Imam jo zelo rad in jo pogosto objamem. Ampak
to storim, ker je zadovoljna ona, jaz pa tudi. Vendar ni moj tip
dekleta. Sicer je na mestu: z njo se lahko pogovarjaš o vsem in te
posluša in ti zna svetovati."
Dvakrat pove, da se je s Silvio mogoče pogovarjati o vsem.
Verjamem, da je to želel poudariti. Da je to tisto, kar mu je všeč na
Silvii, vendar ne dovolj, da bi bil zaljubljen v njo. To mu očitno ni
tako zelo pomembno pri punci, je pa pomemben faktor pri prijateljih. Je
pa to ponavljanje zgolj ponavljanje. Ne tisto ponavljanje, ko bi kaj
poudaril in bi to imelo afekt na bralca, ampak deluje, kot da je to
zapisal dvakrat, ker mu je zmanjkalo idej.
Vse
te omembe junakov, ki jih mladi poznamo, mi delujejo, kot da nas želi z
njimi prisiliti, da nam bo zgodba všeč. Govori: "Vem, kaj imate radi in s
tem se vam bom približal."
"V resnici me zanima. Rad bi vedel, zakaj nekdo sanja, da bi
postal luzer, in se potem celo loti uresničevanja teh sanj. Poleg tega
pa je celo videti zadovoljen."
"Profesorji nimajo pravega življenja zunaj šole. Zunaj šole ne obstajajo."
"Grščina je šolska zelenjava. Grenka in koristna samo, da ti pospeši prebavo, da se podelaš na dan spraševanja."
"Otroci
profesorjev so vedno skrivnost, ker nikoli ne veš, ali imajo profesorji
normalne otroke: od jutra do večera jih učijo! To mora biti
katastrofa."
"Takoj za divanom v domači dnevni sobi se med najbolj udobne stvari, ki jih poznam, uvršča nevednost."
"Prfoksi
so kot udavi, navijejo se okoli tebe, ko si raztresen, potem počakajo,
da spustiš zrak, in te stisnejo, pri vsakem izdihu pa stisnejo še bolj,
dokler ne moreš več razširiti prsnega koša in umreš zaradi zadušitve."
"Mami je hodila na klasično gimnazijo. Ati
je hodil na klasično gimnazijo. Babica je poosebljena klasična
gimnazija. Samo naš pes ni hodil tja."
Malo neuspeli poskus, da bi bil smešen.
"Kdo
ve, zakaj ljudje kupujejo pse? Mogoče zato, da dajejo delo Filipinkam,
ki jih vodijo scat. Park je poln Filipink in psov. Če pa nimaš
Filipinke, sem jaz tisti, ki se mora brigati za to."
Diskriminacija do Filipink, ki so očitno zanj dobre samo
za to, da sprehajajo pse. Zelo vzgojno in primerno za mladinsko
književnost!
"Z motorko sva gotovo razžagala na koščke vsaj petnajst policajev."
Sicer samo v igrici, ampak vseeno se bere dosti kruto.
"Pa pismo zakaj obstaja bolezen. kot je ta, ki naredi kri belo."
"Pismo, kakšno vezo ima smrt, ko imaš pred sabo kokakolo v Meku."
Nadomestilo kletvic s "pismo" je tako ... Neprimerno
smešno. Če želi Lea predstaviti kot fanta, ki rad preklinja, bi lahko
zapisal kakšno bolj mastno kletvico, ki bi imela verjetno boljši učinek
kot ceneno nadomestilo. S kokakoli v "Meku" pa se spet želi samo umetno
približati mlademu bralcu.
(Samopopravek: tudi v Krive so zvezde se uporablja te vrste nadomestilo ... Ampak tam me ni zmotilo ...)
"Že nekaj dni imam cimra. Obilnejši gospod. Ogromen. Mestni slon."
Žali ljudi, ki imajo močnejšo postavo in jih primerja s sloni ...
"Nekakšen gromozanski cheese burger z marmornato ploščo v sredini."
Zopet se skuša umetno približati s stvarjo, ki res ne morem najti pomena. Marmornata plošča v sredini? Samo jaz ne vidim sporočila?
Mogoče
bi se lahko izrazil bolj prijazno. Spet je to zelo znana resnica. Da
bomo iz tega življenja odšli vsi. Mrtvi. Tako ali drugače, zaradi tega
ali onega razloga. Ampak zagotovo bi lahko našel lepše besede, da bi
sporočil to.
"Zgubljam čas s pisanjem mojih NPS na mobilniku. Resnica pa j,
da je T9 pametnejši od mene. T9 lahko razmišlja s petinsedemdeset tisoč
besedami, jaz pa samo s tisoč. Pa še res je. Koliko besed jaz ne
poznam, mi ne pridejo na misel. To so besede, ki jih ne poznam, pa mi
jih priporoči T9. Ne vem ali se "kovček" v rodilniku piše z "e-jem" ali
brez njega, T9 pa ve."
Res je, da funkcija T9 včasih olajša in pohitri pisanje. Toda,
če nam samodejno zapiše besede in jih zamenja s povsem drugimi, kot smo
jih imeli v mislih ... In mobilnik in sporočila uporabljamo s tem
namenom, kot jih uporablja Leo ... Potem sporočilo na koncu ni naše. Je
produkt stroja. Torej ni več avtorjeva umetnina.
"Ko ne znaš odgovoriti na neko vprašanje, obstaja ena sama rešitev: Wikipedija."
Dovolj je bilo citatov.
Tako dobrih kot slabih. Avtor bi vsekakor lahko ustvaril veliko večjo
mojstrovino, veliko bolj čustveno, če bi se držal sloga, ki sem ga
izpostavila v pozitivnih straneh knjige. Tako pa ves občutek in
čarovnijo, ki jo ustvari, potem uniči z novodobnimi stvarmi, nadomestki
kletvic in golimi in grdimi besedami.
Tematika bolezni, s katero se je že vsak soočil. Tako, da je
ljubil in imel rad nekoga, ki ga je prizadela ali pa jo je prebolel sam.
Tudi knjiga Krive so zvezde govori o njej. Ampak med njima je veliko svetlobnih let razlike. Zakaj?
Prvič zato, ker Green ne menjuje svojega sloga pisanja. Ves
čas uporablja miren tok pripovedi, poln lepih metafor in kdaj golih
opisov bolezni. Ampak tudi z golimi opisi ustvari razpoloženje in pri
bralcu neprisiljeno povzroči čustvene pretrese. Ko je zgodba vesela, se
veseliš z glavnima junakoma, ko je žalostna, te pripravi do joka. Ko je
smešna, se smeješ. Pri Greenu se res počutiš, kot da si eden izmed
glavnih junakov.
To je tisto, kar D'Avenii ni uspelo. Ne pritegne tako, kot
pritegne Green. Zdi se, da je (po mojem mnenju ravno zaradi menjav
slogov) nekako distanciran od dogajanja.
Drugič pa zato,
ker na Krive so zvezde predstavi globoko ljubezen, ki je ne more ovirati
prav nič. Hazel in Gus se podpirata ves čas. Med kemoterapijami držita
drug drugega za roke. Sta drug ob drugem, ko eden izmed njiju bruha. Ves
čas si dokazujeta ljubezen in si stojita ob strani.
V knjigi Bela kot mleko, rdeča kot kri pa Leo pobegne, ko
zagleda Beatrice nebogljeno v postelji, brez njenih čudoviti rdečih
las. Začne se spraševati, če je to res tista oseba, ki mu je bila tako
zelo všeč. Na začetku izrazi željo, da bi ga Beatrice sprejela točno
takšnega, kot je, ker se v zvezah ne smemo pretiravati. Potem pa on nje
ne sprejme. Ja, saj si potem premisli in jo podpira, se druži z njo ...
Ampak to je ena izmed razlik, ki prevaga tehnico na stran knjige Krive
so zvezde.
Tretja stvar, ki se mi zdi, da je ključna pri izbiri boljše
knjige, je ta, da ko odložiš knjigo Krive so zvezde, v tebi ostane
občutek, da obstaja čista ljubezen, ki traja vse do konca življenja.
Tako mogočna, da je ni moč nadomestiti. In v današnjem svetu, v katerem
se borimo z družbenimi normami, ki se spreminjajo in v časih, ko nikomur
življenje več ne teče kot po maslu ... Je to tisto, kar mladi
potrebujemo. Ne samo mladi. Tudi starejši, ki so bili kdaj razočarani v
ljubezni. Vera v to Ljubezen.
Pri knjigi Bela kot mleko rdeča kot kri, pa si po koncu branja
rečeš: "Aha. Pride čas, ko spremeniš svoje sanje. V njih vpleteš nove
ljudi. Stare pa zavržeš na pokopališču spominov."
Ampak to je
tako zelo daleč od sporočila, ki nam ga želi predati avtor z nekaterimi
čudovitimi odseki. O tem, kako zelo pomembne so sanje. Kako jim moramo
slediti. Konča pa tako, kot da niso pomembne. Ker si lahko v vsakem
trenutku najdemo novo ljubezen in ustvarimo nov scenarij sanj.
****
Pravzaprav
bi morala nekako podobno narediti za Krive so zvezde. Da ne bi izpadla
preveč pristranska. Sem nekje na polovici knjige. Branje je vsekakor
težje kot prvič. Ker vem, da je konec takšen, kot je. In se niti ne
morem toliko veseliti, kot sem se prvič.
Do zdaj imam cel kup fotografij pozitivnih stvari in niti ene negativne. Sem pristranska ... In ne morem drugače.
The end.
Komentarji
Objavite komentar