Počitniško branje ;)

"Literatura približa svet, ki ga ne poznamo; brez nje bi ostali brez zemljevida, brez kompasa, ki bi nas vodil po brezpotjih drugačnosti."
Sonja Merljak Zdovc - Njeni tujci

To naj bo začetna misel bloga, ki ga želim danes ustvariti. O knjigah, ki sem jih prebrala v času od mature pa do danes. Seveda ne bom nakladala o vseh, temveč samo o tistih, ki so v meni pustile poseben pečet. Kdo ve, mogoče se bo pa kdo, ki bo preletel ta blog odpravil v knjižnico in si sposodil katero izmed knjig...

Sonja Merljak Zdovc - NJENI TUJCI 
Vir slike
V romanu spremljamo izkušnjo Slovenke Nine, ki se poda v Ameriko na študij novinarstva. V Ameriki se sreča z mnogimi preprekami, ena izmed njih je ljubezen, ki jo je pustila v Sloveniji. Nekaj časa ima vezo z Italijanom, ki ima iz prejšnjega zakona sina, ki se mu želi posvetiti ves svoj čas. Odnos lahko ohranjata le preko elektronske pošte, ki njun odnos krha. Odpovedati pa se mu kljub temu ne želi, kajti njena ljubezen je prevelika. Pa je tudi njegova? 
V vse skupaj pa se vmeša še veliko večja težava. Dogajanje je postavljeno v čas okoli terorističnega napada  11. septembra. Čeprav je Nina daleč stran od kraja dogodka, se ji svet postavi na glavo. Kako se postavi na glavo šele domačinom in ostalim študentom, ki prihajajo iz držav, ki so sovražnice ZDA!   

Knjiga odpre veliko različnih vprašanj, s katerimi se lahko ukvarjaš kar nekaj časa - če se le želiš. Kaj vse je pomembno pri ljubezeni? Katere stvari imajo prioriteto v življenju? Kaj je tisto, kar v resnici poganja naš svet? Kako kruto deluje politika.. 

Prebrala sem jo nekje med potekom mature.. Ko sem se zavedala, da bi mogla v roke prijeti kakšen učbenik, pa mi knjiga ni pustila, da bi jo odložila..  

Malba Tahan - MOŽ KI JE RAČUNAL  
Vir slike
V knjižnici sem zapravila že kar nekaj časa, ker sem se počasi sprehajala med policami in iskala knjigo, katere naslov bi me pritegnil. Že sem bila pri polici, ki se nahaja čisto na koncu knjižnice, v rokah pa sem že imela 4 knjige. Nisem si nameravala sposoditi še kakšne, potem pa sem jo zagledala, vzela v roke in prebrala zadnjo stran...  

"Gotovo boste vprašali, kako odkriti števila, ki jih veže medsebojno prijateljstvo? Kako matematik v vrsti števil zazna, katera so si bliže? V nekaj besedah bi vam rad razložil, v čem je bistvo prijateljskih vezi..." 
Opis me je kot bodočega matematika definitivno navdušil! Koliko novega o matematiki mi lahko ponudi ta knjiga? Koliko stvari, ki jih noben učbenik matematike ne ponuja? Takoj ko sem prišla domov, sem začela brati.. 

Beremiz Samir je človek, ki ga avtor sreča na svoji poti proti Bagdadu. Preseneti ga, kako na vsake toliko vstane in izreče visoko število. Zmoti ga v globokem premišljevanju in začne se njuna skupna pot. Na poti Beremiz reši matematične probleme zaradi katerih se drugi prepirajo. Kmalu pridobi visok sloves.. Šamir ga prosi, da bi postal učitelj njegove hčere, ki je zapisana nesrečnemu življenju. Skozi pripoved je postavljen pred veliko matematičnih problemov, ki se zdijo težki. Toda ko jih reši in na tako lahkoten način objasni, si lahko kot bralec rečeš samo: "Pa kako se tega nisem spomnil!". O matematiki govori zelo spoštljivo, ji pripisuje mnoge pomene.. Pred nobeno še tako nerešljivo uganko ne klone in vsem dokaže, kako mogočen um je. Z njim si uspe pridobiti tudi ljubezen šamirjeve hčere in šamirjevo dovoljenje za poroko... 
Pa še nekaj citatov iz knjige, ki so me prepričali:  
 

"Matematika nas uči preprostosti in skromnosti in je podlaga vseh drugih ved in umetnosti."

"V vsem stvarstvu je matematika število in mera. Enica, simbol Stvarniku, je začetek vsega, kajti brez razmerij in odnosov med števili ne bi bilo ničesar. Vse velike uganke življenja je mogoče skrčiti na preproste kombinacije znanih in neznanih spremenljivk in konstant."

"Ne smemo pozabiti, da ima matematika še veliko bolj vzvišene cilje kakor so reševanje nalog, računanje površin in merjenje prostornin. Ker je zelo pomembna za razvoj uma in mišljenja, je eno najzaneslivejših pomagal, da človek začuti moč misli in veličino duha. "

"Kdor gleda skozi barvaste naočnike, vidi vse pisano: če je steklo rdeče, se mu vse zdi škrlatno, če je rumeno, pa se svet zdi pozlačen. Strast je podobna naočnikom. Če nam je kdo vešč, da na vse pretege hvalimo in mu na veliko odpuščamo, če pa naj je zoprn, vse na njem obsojamo in grajamo."

Mhm, mene je knjiga prepričala, da je veličina matematike veliko večja, kot sem mislila.. Ponudila mi je razloge, ki pričajo k temu, da naj vztrajam na študijski poti, ki sem si jo zadala :)... 

In za konec opozorilo: knjiga je napisana v muslimanskem svetu, kar prinese s seboj veliko poveličevanja islamske vere in Alaha in stvari, ki so pač povezane s to religijo :).. Knjigo vzami v roke torej le, če nimaš nič proti ostalim veram in imaš vsaj malo upanja za tvojo matematiko :)...

Alex Garland - OBALA
Richard je na potovanju v Bankoku. V hotelu od soseda dobi zemljevid skrivnostnega otoka. Sosed se takoj zatem ubije, Richard pa spozna zanimiv par in jima zaupa, da je dobil zemljevid. Odločijo se, da bodo poiskali otok, pa naj stane kar hoče. Izkaže se, da otok res obstaja in da so ljudje tam odmaknjeni od ostalega sveta, da imajo čisto svoj način življenja, ki tri pustolovce prevzame in tako ostanejo tam.
Postanejo ribiči in skrbijo za hrano za ostale ljudi, ki so pristali na otoku, potem pa je naenkrat Richard povišan v paznika. Ker se najprej nič ne dogaja, so njegovi dnevi dolgočasni, potem pa otoku grozi nevarnost. Na enem izmed ostalih otokov v bližini opazi dva fanta, ki jima je nekoč govoril o tem otoku, ko je bil zadet. Vendar nista sama. S seboj imata kar nekaj ljudi. Na otoku se začne panika, ki jo poveča napad morskega psa, ki enega člana obije, drugega močno poškoduje, tretji pa zaradi tega dogodka znori.. 

Knjiga me najprej ni pritegnila. Ampak po nekaj straneh, ko se je začelo vse skupaj zapletati, sem "padla not" in brala skoraj celo noč, da bi končno izvedela, kako se bo vse skupaj končalo. Avtor ima svoj slog pisanja, ki je kar zahteven, tako da sem morala nekaj odlomkov prebrati večkrat, da bi se prepričala, da sem vse prav razumela.. 
In ja, po tej knjigi je posnet tudi film :).. Ampak film je tako dokončen.. Nič ni prepuščeno domišljiji.. S knjigo pa si lahko ustvariš čisto svoj svet...

Risa Green - ZAPISKI IZ TREBUŠČKA & ZGODBICE IZ ZIBELKE
Lara Stone je šolska svetovalka. Navajena je lagodnega življenja, tega da lahko počne kar želi in kadar želi. Ko ji mož pove, da si želi otroka jo to vrže iz tira. Ne želi si biti mati, ne mara otrok.. Toda vseeno se zgodi neizbežno. Lara zanosi. Življenje se ji postavi na glavo. Otroka že od prvega trenutka sovraži in tega občutka se ne more in ne more znebiti. Otroka vzljubi šele v drugem delu, ko spozna, da je ne ovira tako zelo. Ljubezen do otroka začuti v sebi, ko opazuje samo sebe, kako je ljubosumna, ko je kateri otrok boljši kot njen, ko si ga želi prisvojiti pomočnica, ki jo najameta..

Slog avtorice je preprost in humoren..

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pesnik in njegova pesem, ki prebudita

Dan pričakovanja..

Sposodim si :)...