Knjige meseca novembra in decembra

Za mesec november še nisem napisala, kaj dobrega se prebrala. Pa zdaj združujem knjige za oba meseca. 

Začelo se je s prisilo, končalo z obsedenostjo ...

ARENA SMRTI - Suzanne Collins

Vir slike: Emka
 


Na postapokaliptičnem ozemlju nekdanjih ZDA nastane nova država Panem, ki jo sestavlja avtoritativni Kapitol in dvanajst podrejenih okrožij. Kot opomin na pretekle upore mora vsako okrožje enkrat letno izžrebati enega fanta in eno dekle med dvanajstim in osemnajstim letom starosti, da se udeležita iger lakote. To je televizijska oddaja, v kateri se udeleženci v areni na prostem spopadajo na življenje in smrt, dokler ne ostane samo še eden. Glavna junakinje zgodbe, šestnajstletna Katniss Everdeen, prostovoljno zasede mesto izžrebane mlajše sestre …
Vir: Bukla



KRUTO MAŠČEVANJE - Suzanne Collins

 

Na Igrah lakote je kljub drugačnim pričakovanjem zmagala šestnajstletna Katniss Everdeen. Skupaj z njo je prvič v zgodovini iger zmagal še en tribut, Peeta Melark.
Katniss in Peeta morata sedaj sodelovati na turneji zmagovalcev in obiskati vsa okrožja. Na tem potovanje ugotovita, da so se ljudje pripravljeni upreti okrutni oblasti.
Vendar pa oblast ne popusti. Da bi pokazala svojo moč, organizira igre četrtstoletja zatrtja, ko se morajo med seboj za preživetje boriti zmagovalci prejšnjih iger...

Vir: Bukla
 
UPOR - Suzanne Collins

Katniss Everdeen, dekle, ki se igra z ognjem, preživi Četrtstoletje zatrtja, vendar je Kapitol njen dom v dvanajstem okrožju iz maščevalnosti uničil. Sedaj z mamo in sestro živi v trinajstem okrožju – legendarnem podzemnem okrožju, ki kljub lažni propagandi živi, še več – namerava se boriti proti kapitolski diktatorski oblasti. Katniss se, kljub začetnim dvomom in izmučenosti zaradi psihičnega in fizičnega trpljenja v areni, strinja, da bo postala Oponašoja – simbol upora proti kapitolskim zatiralcem. Naloga pa ni lahka, saj se mora dekle spoprijeti ne le z vojaki osovraženega predsednika Snowa, ampak tudi z lastnimi moralnimi dilemami. Ali v času vojne obstajajo tudi čustva ljubezni in sočutja? Kje je meja med lastnim dobrim in žrtvovanjem za druge? Ali vojna res lahko opraviči tudi najbolj krute postopke proti ljudem?                                                       Vir: Bukla

Filip je imel res misijo, da me je prepričal, da vsaj poskusim brati Igre lakote. Potem pa sva bila v knjižnici in mi je v roke potisnil prvi del in si ga tudi izposodil (bil je čas, ko sem izkoriščala njegovo izkaznico namesto svoje). Pa sem začela. Prvo poglavje mi je bilo tako malo brez veze. Potem pa so se začele priprave na igre in me je dogajanje pritegnilo. Tako zelo, da sem želela imeti drugi del v rokah takoj, ko sem prebrala prvega. Ampak sem čakala nanj. Prav tako na tretji del. In zaradi čakanja sem ju prebrala še z večjim užitkom :)!
Aja in da ne pozabim, tudi filma sta fantastična! Prvi del sem si pogledala na računalniku - dvakrat. Drugega pa sva šla gledat v kinu takoj, ko so ga začeli predvajati. 
Polovica ljudi v kinu itak ni prebrala knjig in so bili ob koncu filma čisto frapirani in v pričakovanju, kaj se bo zgodilo v tretjem delu. Če pa si vnaprej pripravljen in veš, kako se vse konča, pa se lahko ob koncu samo nasmehneš vsemu, kar glavne junake še čaka. In film veliko bolj razumeš, če predhodno prebereš knjigo. Iz lastnih izkušenj pravim ... Sem poskušala film gledati že dolgo časa nazaj, ko sem ga dol potegnila za Filipa. Pa sem po 15 minut prekinila ogled, ker se mi niti približno ni sanjalo kaj gledam. In mi je bil totalno brezvezen.

Skratka ... Je zgodba o krutem življenju v prihodnosti, kjer dobro živijo le redki izbranci in o ljubezni, ki se razvije v kruti areni. Priporočam!

SEZNAM ŽELJA - Jane Costello

Vir slike: Emka
Emma Reiss ima prijetnega fanta, dobro službi in odlične prijateljice. In decembra bo stara trideset let. Zadovoljna je s svojim življenjem in pomirjena s prihajajočo obletnico, ko nenadoma najde seznam. Gre za seznam stvari, ki naj bi jih naredila ali doživela do tridesetega leta in ga je spisala s tremi najboljšimi prijateljicami, ko so bile stare petnajst let.
1. Spi pod milim nebom.
2. Zaposli se kot mednarodno priznana notranja oblikovalka.
3. Nauči se igrati polo.
4. Oglej si severni sij.
5. Privošči si avanturo za eno noč.
6. Nauči se igrati kitaro.
7. Poišči moškega, s katerim se boš poročila.
8. Pusti si rasti dolge lase.
9. Jej v restavraciji z vsaj eno Michelinovo zvezdico.
10. Pridobi popolno postavo za obleko številka 38.
11. Poljubljaj se s slavno osebo.
12. S padalom skoči iz letala.
Emma je popolnoma pozabila nanj, ko ga odkrije, pa z grozo spozna, da ni uresničila skoraj ničesar od zastavljenih ciljev. Nekaj mesecev jo še loči od rojstnega dne, zato začne mrzlično početi stvari s seznama. Zaplete se že pri prvi zadevi, ki se jo odloči opraviti – avanturi za eno noč …
Vir: Platnica knjige

Znašla se je pač na mojem seznamu knjig, za katere sem odločena, da jih bom prebrala. Prepričal me je opis knjige, ki ga pa sama knjiga ni opravičila. Dogajanje se mi je zdelo zdolgočaseno ... Zgodba večkrat prežvečena in dobro poznano iz ostalih romanov. Prepričal me je samo pisateljičin slog pisanja, ki je tak poseben in zelo všečen :).. Ker pač ni bilo ničesar drugega pri roki, sem prebrala do konca. 
In edina misel, ki mi je ostala, je vprašanje, če so 30.-ta res takšna prelomnica ... Meja, do katere svet od tebe pričakuje, da imaš službo, ki te veseli, fanta, s katerim se nameravaš poročiti in imeti otroke, se umiriti in začeti živeti zdolgočaseno rutinersko življenje?...

OB TEBI - Jojo Moyes

Vir slike: Bukla
 Lou Clark ve precej stvari. Ve, koliko korakov je od avtobusne postaje do doma. Ve, da rada streže v čajnici, in ve, da mogoče ni ravno zaljubljena v svojega fanta Patricka. Toda Lou ne ve, da bo kmalu izgubila službo in se ji bo življenje obrnilo na glavo. Will Traynor ve, da mu je nesreča z motorjem vzela vso voljo do življenja. Ve, da se mu zdaj zdijo dnevi prazni in brez radosti, in natanko ve, kako bo temu naredil konec. Toda Will ne ve, da bo v njegov svet vsak hip zakorakala Lou s svojimi živahnimi barvami. In nobeden od njiju ne ve, da bosta drug drugega za vedno spremenila.    Vir: Mladinska knjiga
Še ena iz mojega seznama. Definitivno ena boljših knjig, ki sem jih prebrala. Takšna ... Življenjska. Na seznamu "Najlepše prebrane knjige" se uvršča takoj za Krive so zvezde.
Zgodba o resnični ljubezni, ki se splete med Willom in njegovo pomočnico Lou. Toda Lou ne ve, da ima Will v načrtu samomor. Ne ve, da so se tudi njegovi starši na nek čuden način sprijaznili s tem. Ne ve, da so jo najeli, da bi pa mogoče vseeno v Willu vzbudila željo po življenju. Ne ve, da ima samo 6 mesecev, da ga prepriča o odločitvi o življenju. Ko to izve, je najprej globoko razočarana in užaljena, kasneje pa skuša storiti vse, da bi Will ostal z njo. Skupaj preživita nekaj čudovitih dni in potovanj, pa tudi nekaj njenih spodletelih poskusov. Tudi on se zaljubi vanjo. Vendar je to vse, kar ji uspe. Stopiti led okoli njegovega srca, ki je nastal ob nesreči. Will pa je žal trdno odločen, da ne more ...
Vsekakor knjiga, ki te pripravi do smeha, na koncu pa jo bereš v joku. 

SMISEL KONCA - Julian Barnes

Vir slike: Bukla
 V Smislu konca svojo življenjsko zgodbo pripoveduje upokojeni Tony Webster, s staranjem sprijaznjeni predstavnik srednjega razreda, ki je imel povprečno odraščanje z nekaj manj uspelimi partnerskimi zvezami, spodobno kariero in zakon, ki se je končal v dobrih odnosih z bivšo ženo. Pred njim je samo še mirno približevanje svojemu koncu. Potem pa izve, da je po nenavadnem spletu okoliščin podedoval dnevnik svojega šolskega prijatelja, ki je za njim postal fant njegovega nekdanjega dekleta Veronice, nekaj let pozneje pa se je ubil v nepojasnjenih okoliščinah. Preteklost se vse hitreje začne kazati v drugi perspektivi, ko naveže stik z Veronico se ta obnaša nenavadno in osorno, skoraj pozabljena dejstva začnejo pridobivati na pomenu, Barnes pa spretno zadržuje presenetljivi preobrat in z njim postreže prav pred koncem. Virtuozno.  Vir: Bukla
Pričakovala sem več. Priznam. Tako pa je bila radovednost edino, kar me je sililo v branje do konca. Radovednost, kaj piše v Adrianovem dnevniku. Če je bilo res tako, kot je dogajanje opisal Tony. Ker priznajmo, spominov na isti dogodek je toliko, kot je udeležencev dogodka. Pa tega nisem dočakala. Vse, kar Tony dobi, je pismo, ki ga je v jezi napisal Adrianu, ko je izvedel, da je Adrian tisti, ki zdaj hodi z Veronico, njegovim nekdanjim dekletom. Pismo, ki je bilo za Adriana korak bliže k samomoru. 
Knjiga nam (verjetno) želi povedati, da imajo tudi tisti, ki svetu kažejo, da jim je uspeh na fakulteti in v službi popolnoma dovolj, v svojem bistvu še druga hrepenenja. Po izpolnitvi na ostalih področjih. In ko jim je to enkrat vzeto ...

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pesnik in njegova pesem, ki prebudita

Dan pričakovanja..

Sposodim si :)...