Neumne in razumne :)...

Spet mi je pod roke prišla zanimiva knjiga. V prvem delu sem se kar nekajkrat nasmejala. Avtorja sta zelo karikirala naše predstave o Bogu. Ampak so večinoma realne. No, vsaj jaz sem, priznam, kdaj pa kdaj v preteklosti imela tak odnos in pogled na Boga.. No, v drugem delu pa lepo opišeta kakšen dejansko je Bog. Tako popolno kot človek lahko govori o Njem.

Neumne in razumne o Bogu; Michael Shevack in Jack Bemporad

NEUMNE O BOGU
Bog kot hotelski sluga
Bog, prišel sem se prijavit. Ostal bom sicer le kratek čas, ampak dokler sem tu, prosim, poskrbi, da bom imel velik televizor. Naj bo kar znamke Sony. In hočem novega porscheja s pomično streho. Rdečega seveda. In, oh, saj res, skoraj bi pozabil: dvojni viski s sodo! In z ledom. AMEN.
Bog kot dobra mala sončna vila
O, Ti večno nasmejani! Prijaznejši si kot Blažka s TV. Bolj sončen si kot Doris Day. Najboljši mali bogec na svetu si. 
To je veselo veselo veselo božanstvo. Plava okoli vas kakor dežnik na deževen dan.
Imate težave? Le zakaj bi skrbeli? Zakaj bi v življenju sploh delali? Dobra mala vila bo uredila vse za vas. Samo sporstite se. Uživajte v žarkih. Vendar previdno. Čezmerno izpostavljanje vam lahko škoduje.
                                                                Bog sadist
Pripravite biče, verige, potrese, kugo. Čas je za nekaj dobre, stare zabave. Z dobrim, starim Bogom. 
Da, to je pregovorni bog maščevanja, bog de Sade. Vedno pripravljen s kaznovanjem pokazati, kako mu ni vseeno za človeka. 
V njegovi zakladnici igračk za užitek je brez števila pripomočkov. V izbruhu besa stresa vse celine. V trenutku moralne razkačenosti prikaže svojo zadnjo izprijenost - mutacijo virusa. Njegova spretnost s popolavami je naravnost legendarna. 
Bog kot boter 
Uslugo torej potrebuješ. Praviš mi: Bog, k tebi sem prišel po pravico. Operi mojo čast. Ampak tega ne morem storiti.
Dosti let te že poznam. A kdaj si zadnjikrat prišel k meni na obisk? Nobenega spoštovanja mi ne izkazuješ.
Zdaj moraš povesiti ramena, skloniti glavo. Ponižno moraš stati pred svojim botrom. To je tvoj il capo della famiglia. Vesoljni Al Capone, don Bogleone. 
Bog general
Stojte mirno, pasji sinovi! Jaz sem vaš bog. Gospod in poveljnik. Dobro me poslušajte!
Nesposobneži in mevže med vami me niti malo ne brigajo. Jasno!?
V mojem imenu boste torej sovražnike zbrcali v rit. Zmleli jih boste v prah.
Z njihovimi črevi boste namazali gosenice svojih tankov. In vse to v mojo čast in slavo.
Bog smetar
Mestna uprava Nebes, oddelek za komunalne storitve, Bog pri telefonu. S čim vam lahko ustrežem?
Aha, dva smrtna greha, ki bi ju bilo treba nemudoma odpeljati? Pa še nekaj naglavnih grehov in zaboj malih grehov? Ter zbirka pohote, pohleba in lenobe, vse lepo povezano v sveženj in pripravljeno za odvoz?
Seveda bomo uredili! Kar lepo zložite vso navlako na pločnik pred hišo. Ponjo pridem, recimo, v torek. 
Bog mačo
Kar verjemite mi, da je pravi mačo. Uf...uf...uf! Mačo, pravi mačo. Tudi jaz moram biti mačo! 
Pazi se, Burt Reynolds. Umakni se, Arnold Schwarzenegger. V mestu je novi frajer.
Pravi stroj je. Žilav. Ves mišičast. Naphan s hormoni in pripravljen za dejanja. 
Bog politični kandidat
Rokuje se z vsakomer. Potrebuje vaš glas. Hoče vas pridobiti na svojo stran. In za to bo storil kar koli. Tudi lagal, goljufal in sleparil.
Tako je, Bog zdaj kandidira za najvišji položaj. Ampak če veste, kaj je dobro za vas, se boste sami obrnili v drugo smer.
Program Boga političnega kandidata je preprost. Prav v vsakega posameznika želi vsaditi duhovno čistost, pa naj je človeku to prav ali ne. Podal se je na vojni pohod, da bi zagotovil, da bo šla vsaka duša po pravi poti. Edino vprašanje, ki se pri tem postavlja, je: "Po čigavi poti?" Njegov odgovor je kratek in jasen: po njegovi. 
Bog kot mati Narava
No, končno lahko nehamo iskati Boga. Saj je že ves čas tu. 
Bog cveti po travnikih. Veje nad pašniki. Skrit je pod skalo. Tiči v ledeniški razpoki. 
Bog nam govori skozi usta vulkanov. Potočki nam prinašajo njegov glas. 
Bog je v pticah in čebelah. V muhah in komarjih. V plesni, ki zraste na našem kruhu. V umazaniji, ki se nam nabira v popku.
Bog ceremoniar
Nikar ne odhajajte! Čas je za božansko predstavo! Nastopa vaš najljubši Večni. Neponovljivi Vladar. Gospodar zabave. Kralj odra. Vaš Ceremoniar! 
Tukaj je vaaaaš Boooog!!!
(APLAVZ)
Imate poroko? Krst? Birmo? Barmicvah? Obrezovanje? Bog ceremoniar je pravi naslov za vas, najboljši nastop za vašo slovesnost. 

RAZUMNE O BOGU
Bog je začetek
Zakaj Bog je začetek. Začetek začetkov. Popolni začetek. 
Bog je izvir vsega, kar obstaja. Ustvaril in usmeril je vesolje. Iztrelil tisto, kar fiziki imenujejo "puščica časa". Pognal v tek. Od začetka. Pa do konca.
Bog živi
Bog prav gotovo ne diha, ne uživa hrane, niti se ne razmnožuje. Niti ne raste v določenih letnih časih in ga ni trega presajati.
Če rečemo, da Bog živi, mislimo s tem, da ima ta Bog, ta neskončnost, ki prežema prav vse, tisto lastnost, ki razločuje predmete od oseb, živo od neživega.
Nenavadno, čudovito lastnost, ki ji pravimo zavest. 

Ostalo o Bogu pa si lahko preberete sami ;)...

"Če imamo zgrešeno podobo o sebi, ne moremo drugače, kot da si ustvarimo tudi napačnega boga. Če imamo zgrešene predstave o vrednostah, ne moremo drugače, kot da si ustvarimo ničvrednega boga. A namesto da bi spoznali, da je težava pravzaprav v nas samih, jo pripišemo Bogu. Izgovori, sami izgovori! Naša nepoštenost do nas samih nam prinaša razočaranje nad Bogom.
Če želimo o Bogu razmišljati resno, moramo malo resneje razmišljati tudi o sebi samih. Če se želimo resnično dokopati do skrivnosti o Bogu in dobiti trdne in zanesljive odgovore, moramo pogledati vase. Imeti moramo pogum za duhovno rast. Da se izboljšamo. Da se pozdravimo."
 
"Vsekakor pa o Bogu ni dovolj le razglabljati, če naj to ima kakšen smisel. Treba ga je živeti. Boga moramo doživeti.
Morda bi se morali Bogu še enkrat približati kot otroci. S povsem praznimi zvezki. S čistim, dovzetnim, zdravim razumom. In z odprtim, nedolžnim, voljnim srcem."



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pesnik in njegova pesem, ki prebudita

Dan pričakovanja..

Sposodim si :)...