Zgrešena politika šolskega sistema

Zapis iz dne 12.3.2012

Popolnoma razumem, da imamo v Sloveniji reveč diplomiranih, magistriranih in doktoriranih oseb.. In da je veliko teh brez zaposlitve, ali pa delajo dela, ki jih niso želeli opravljati in so raje študirali. 
Nekaj je potrebno spremeniti, da. Toda zdi se mi, da naša država ukrepa zgrešeno.

Kmalu po uvedbi Bolonjskega sistema so uvedli plačilo druge stopnje. Kar pomeni, da bo nekdo, ki naredi prvo stopnjo in diplomira, nima pa denarja za plačilo druge stopnje, najverjetneje celo življenje diplomirani (katerikolinazivpačže) brez zaposlitve, ker DIPLOMA danes ne velja NIČ in ker si šele po pridobitvi magisterija enakopraven tistim, ki imajo diplomo pridobljeno preko starega sistema. 

Super! To res pomeni manj magisterijev. Toda ali jih bodo dobili pravi ljudje? Velikokrat so tisti, ki prihajajo iz težjih socialnih razmer bolj marljivi in se trudijo, da bi dosegli tisto, kar jim prej ni bilo nudeno. Ampak - če si ne bodo mogli plačati študija, bodo ostali prav v isti bedi do konca življenja. Študirali pa bodo takšni, katerih starši želijo, da njihov otrok kaj doseže in bodo seveda imeli dovolj denarja, da jim plačajo izobrazbo. 

Nekomu, ki je sedaj v osnovni šoli, starši in šolski delavci lahko predstavijo razmere ter prednosti in slabosti izbrane srednje šole. Lahko mu svetujejo, da naj izbere poklicno šolo, po kateri se bo po štirih letih (ali celo treh letih) šolanja lahko zaposlil. Ali pa preprosto naredil peti predmet ob poklicni maturi - če ob koncu ugotovi, da bi vseeno rad kaj študiral - in si s tem pridobil splošno maturo ter na faksu konkuriral pri vpisu nekomu iz gimnazije ali pa ga mogoče celo izrinil iz seznama sprejetih študentov na določeni smeri.
Kaj pa nekdo, ki je že v procesu gimnazijskega izobraževanja? Kaj mu po končani oziroma uspešno pridobljeni splošni maturi sploh preostane kot vpis naprej na fakulteto? Nič! Ker se samo kot gimnazijski maturant ne more zaposliti nikjer. Lahko se sicer igra intelektualca ali svobodnega umetnika, ampak samo če ima starše, ki mu bodo plačevali vse in mu stregli od spredaj in zadaj. 

Če želijo zmanjšati število izobražencev naj ne onemogočijo tistim, ki so že v procesu, da dokončajo, kar želijo. Naj začnejo s spremembami tam, kjer se vse začne - pri vpisu na srednje šole- 

Letos so zmanjšali vpis na nekatere smeri na fakultetah in visokošolskih zavodih (največ na naravoslovnih smereh, čeprav je znano, da nam naravoslovcev primanjkuje, družboslovcev imamo pa kot solate). Ampak a se je kdo spomnil, da bi ustrezno zmanjšali že vpis na gimnazije?
Tu na Celjskem so ga res zmanjšali za nekaj mest. Vendar zgolj zaradi tega, ker je tudi otrok, ki zaključujejo deveti razred osnovne šole manj. Kar pa v odstotkih še zmeraj pomeni enako razporeditev med gimnazijami in poklicnimi šolami. Torej še zmeraj prevlada vpisa na gimanazije. In smo spet tam. V začaranem krogu" 

Kdaj bo kdo našel kakšno pravo rešitev? Verjetno nikdar - na to nas želijo opozoriti tudi letošnja maturitetna besedila - ker se naši dragi voditelji (med katerimi so tudi taki, ki šole še videli niso od blizu, ampak so si spričevala, diplome in ne vem kaj še vse, preprosto kupili) ne obremenjujejo s tem, kaj bo z narodom, ki mu vladajo, ampak kdaj in kako bodo lahko v svoje žepe stlačili čimveč denarja.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pesnik in njegova pesem, ki prebudita

Dan pričakovanja..

Sposodim si :)...